Canisterapie v MŠ

Přítomnost zvířat v životě malých dětí má své nezaměnitelné místo. S postupným odcizováním se přírodě je důležité učit malé děti komunikaci a spolupráci se zvířaty. Canisterapie ve školkách je skvělým způsobem, jak dětem umožnit kontakt se psem.

Jak probíhá canisterapie ve školce?

Canisterapie probíhá ve spolupráci s učitelkami. Děti jsou v jedné místnosti s paní učitelkou a CT tým jde do místnosti určené pro průběh CT (tělocvična, herna), připraví si vše pro průběh hodiny. Poté vchází děti, zdraví se, říkají si, co je na dnešní hodině čeká. Po celou dobu musí být přítomna paní učitelka, které děti zná, zná jejich potřeby, strachy, ví, jak s dětmi komunikovat v případě problému. Canisterapie může být individuální i skupinová – záleží na potřebách dětí. Důležité je mít na paměti, že canisterapie je dobrovolná a děti nenutíme do kontaktu a spolupráce se psem. Do jaké míry chce dítě se psem být v kontaktu, necháváme v režii dítěte a do ničeho ho nenutíme. Pokud nebudeme dítě, které se psa bojí, nutit do kontaktu se psem, budeme dříve či později svědky nádherné proměny, kdy i to nejvíce ustrašené dítě nakonec za psem přijde a bude jeho přítomnost vyhledávat.

Na co se během canisterapie zaměřujeme?

Je důležité si společně s paní učitelkou stanovit cíl, kterého chceme při canisterapii s dětmi dosáhnout. Během CT se věnujeme rozvoji jemné a hrubé motoriky, kolektivní spolupráci, učíme se, jak se chovat ke psům. Důležitou součástí hodiny je i edukace a výchova za přítomnosti a pomoci psa – děti se učí barvy, počty, mluvit, rozvíjí pohyb, trénují paměti (např. když volají psy jejich jmény).


Co je potřeba zajistit pro průběh canisterapie?

Paní učitelky nepotřebují mít nic připravené. Je však důležité, aby s dětmi trénovaly klidný příchod do herny. Všechny potřebné pomůcky si připraví CT tým.

Naše spolupráce s mateřskými školkami.
MŠ Laudova